Kako pričeti s tekom?

Koristi teka lahko dosežemo, če se z njim začnemo ukvarjati premišljeno. Predvsem se moramo prepričati, ali res želimo teči ter sprejeti odločitev, da bo tek postal naša redna oblika vadbe.

Prve tekaške cilje si moramo postaviti v okviru svojih telesnih in aerobnih sposobnosti. Ti bodo seveda odvisni od našega siceršnjega življenjskega stila.

V vsakem primeru pa je prvo pravilo, ki ga moramo upoštevati, ko začnemo teči, postopnost. Preveri še druge pogoste napake tekačev in kako se jim izogniti. 

Vedno upoštevaj pravilo postopnosti

Velikokrat prav začetna zagnanost in želja po čim hitrejšem napredku privedeta do pretirane vadbe, ki lahko prej škodi kot koristi. Z upoštevanjem načela postopnosti omogočimo ustrezno prilagoditev organizma na tekaške obremenitve, kar je še posebej pomembno za tiste, ki se prej niso ukvarjali s športom. Sicer pa morajo tudi športno aktivni, ki se začnejo ukvarjati s tekom, upoštevati, da so tekaške obremenitve specifične in se razlikujejo od obremenitev, povezanih z drugimi športi.

pričeti s tekom

Pomembna je tudi omejitev tedenske vadbe

Za vse rekreativne tekače pa je naslednje pomembno načelo varne vadbe zmernost oziroma omejitev tedenskega obsega vadbe. V strokovni literaturi je mogoče zaslediti priporočila, da vadba rekreativnih tekačev naj ne bi presegala 40km na teden.

Ljudje s prekomerno telesno težo se morajo zavedati, da večja telesna teža pomeni večji pritisk na telo ob udarcu stopala ob tla, kar je še posebej problematično ob upoštevanju, da je tek začetnikov počasen in zato čas delovanja gravitacijskih sil na telo daljši. To pa posledično pomeni večje tveganje za tekaške poškodbe.

pričeti s tekom

Poleg presoje vseh omenjenih dejavnikov spadajo k preventivnim ukrepom, ki zagotavljajo varen in uspešen začetek tekaškega udejstvovanja, tudi ustrezna obutev, izbira vadbene podlage in ustrezno načrtovan vadbeni program.

Začetnikom lahko zelo pomagajo tekaške skupine

Najprimerneje je, da se začetniki vključijo v kak organiziran tečaj ali tekaško skupino, kjer trenerji poskrbijo za postopen in ustrezen pristop k teku. Posvet je potreben tudi pri nakupu tekaške obutve, ki bo ustrezala našim anatomskim značilnostim stopala in upoštevala anatomske nepravilnosti (pretirano pronacijo ali supinacijo).

Dotrajana športna obutev ali obutev, namenjena drugim športom, ni primerna in je lahko vzrok prvim bolečinam in poškodbam. Tisti, ki začnejo vaditi sami, morajo biti v prvi vrsti pozorni na izbiro ustrezne podlage, in sicer mora biti ta mehkejša, trde podlage (npr. asfalt, beton) niso primerne, kakor tudi ne premehke in neravne podlage (npr. trava, peščene plaže).

pričeti s tekom

Trasa naj ne bo preveč ambiciozna, ampak taka, ki bo omogočala tek v pogovornem tempu. Tek v klanec povzroča pritisk na Ahilovo tetivo in meča, medtem ko tek navzdol poveča pritisk ob udarcu noge ob tla, vleče medenico nazaj in s tem povzroča večji razteg hrbta. Atletske steze (tartan) se sicer med seboj razlikujejo po trdoti, praviloma pa veljajo za trše podlage.

Vadbeni program za začetnike brez posebne predhodne aerobne pripravljenosti zajema v prvi fazi prehajanje iz hoje v tek in obratno, pri čemer se faza teka postopoma podaljšuje in hkrati skrajšuje faza hoje.

Študentska vadba

Objavi komentar

Tvoj email naslov ne bo objavljen v komentarjih.

Uporabljene so lahko naslednje HTML značke: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

3 × 4 =