22 nasvetov za učinkovito učenje

Izpitno obdobje je v polnem teku in čas je zdaj še kako dragocen. Svoje učenje naredi kar se da učinkovito, pri tem pa naj ti bodo v pomoč naslednji nasveti za boljšo koncentracijo in spomin:

1. Uči se, ko si zaspan/a

Mogoče se sliši čudno, a če pomisliš je kar smiselno. Nekaj časa za učenje si vzemi pred spanjem. Med spanjem namreč možgani okrepijo nove spomine, zato je velika verjetnost, da si boš zapomnil/a, kar si prebral/a tik pred spanjem. A tega ne počni v postelji, saj lahko to poslabša kvaliteto spanca, kar v izpitnih dneh vsekakor ni dobrodošlo.

2. Bodi sistematičen/a

Bolje, kot da v enem dnevu predelaš vse, je, da snov razdeliš na manjše dele, ki se jih učiš postopoma.

3. Povej si zgodbo

Izmisli si noro zgodbo in vanjo vključi podrobnosti iz snovi. Iz kratic na primer ustvari stavke, ki si jih boš zapomnil/a ali obratno.

učinkovito_učenje_1
4. Premikaj se

Raziskave kažejo, da je ob vsakodnevnem učenju iste učne snovi na različnih mestih manj verjetnosti, da te informacije pozabimo. Vedno ko se premakneš iz knjižnice v kavarno in nato iz kavarne za domačo pisalno mizo, možgani tvorijo nove asociacije s snovjo in tako spomin postane močnejši.

5. Naj ne bo monotono

Ne uči se le enega predmeta ali snovi za en izpit, temveč, ko se enkrat usedeš za mizo, predelaj več različnih snovi. Ta tehnika te pripravi na uporabo pravilnih strategij pri iskanju rešitev za določen problem, saj te nauči širokega razmišljanja.

6. Preizkušaj se

Testiranje same/ga sebe je en izmed najučinkovitejših načinov ponavljanja snovi. Tudi če se ti zdi, da ti med vajo ne gre, naj te pomirimo z dejstvom, da težje kot se spomniš nečesa med vajo, večja verjetnost je, da si boš podatek po njej res zapomnil.

7. Zapisuj si

Informacije, ki jih ročno zapišeš, se bolj varno shranijo v tvojem spominu, kot tiste, ki jih natipkaš. Poskusi s prepisovanjem zapiskov v nov zvezek ali povzemanje daljših v krajše.

Učinkovito učenje_2
8. Bodi glasen/a

Branje učne snovi naglas omogoča, da ta v tvojo zavest pride na dva načina, saj jo vidiš in slišiš. A morda je bolje, da tega ne počneš v knjižnici. 🙂

9. Ne pozabi piti

Pomembno je, da čez dan spiješ dovolj vode – tu je nekaj trikov, s katerimi boš to dosegel/a lažje. Med učenjem pa boš verjetno potreboval/a še nekaj, kar te bo držalo pokonci – najbolj učinkovita sta kava in črni čaj (ta izmed vseh vsebuje največ kofeina).

10. Privošči si

Vzemi si čas za karkoli ti srce poželi – naj bo to piškot, sprehod okoli hiše/bloka ali pet minut na priljubljenem socialnem omrežju (le naj jih bo res pet!). Če te bo na koncu poglavja čakala nagrada, je manj verjetno, da boš z učenjem še malo odlašal/a.

11. Poišči si družbo

Skupinsko učenje in delo nista za vse. A če si en/a izmed tistih, ki se radi učijo v družbi, se tega le poslužuj! Poišči nekaj sošolcev ali kolegov, naredite plan učenja, vključno z dnevnimi cilji in začnite!

12. Organiziraj svoj čas

Organizacija časa je ena najpomembnejših sposobnosti, ki jih lahko imaš. Večji cilj – torej izpit – razdeli na smiselne enote in si zorganiziraj čas, do kdaj boš predelal/a katero od njih. Manjše cilje si označi na koledar in po vsakem opravljenem boš imela boljši občutek.

13. Meditiraj

Idealno bi bilo, da bi si vzel/a nekaj časa za pravo meditacijo, a dovolj bo tudi že strmenje v steno nekaj minut pred učenjem. Ja, govorimo o dobesednem strmenju v steno, ki naj pred na primer tri urnim učenjem traja nekaj minut (vsekakor ne ure). Tovrstno početje namreč zmanjšuje anksioznost in podaljšuje časovni razpon osredotočenosti.

14. Rekreiraj se

Tudi v najbolj zaposlenih dneh si vzemi nekaj minut, da pospešiš svoj srčni utrip. Tako boš postal/a hkrati močnejši/a in »pametnejši/a«. Že pol ure aerobne vadbe pred učenjem lahko pospeši hitrost možganskih funkcij in izboljša tudi druge kognitivne sposobnosti. Na svojo najljubšo vodeno vadbo se lahko prijaviš na povezavi.

učinkovito_učenje_3
15. Pleši

Glasba ima mnogo učinkov in en izmed njih je, da se izjemno učinkovito bori sproti stresu. Predvsem za klasično glasbo je bilo dokazano, da zmanjšuje anksioznost in napetost.

16. Uživaj zdrave maščobe

Maščobne kisline omega 3, ki jih je najti predvsem v ribah, oreščkih in oljčnem olju, koristijo možganskim funkcijam. V neki študiji je bilo ugotovljeno, da uživanje kombinacije maščobnih kislin omega 3 in omega 6 pred izpitom zmanjšuje anksioznost med njim.

17. Vzemi si čas za odmor

Redni odmori so ključni za uspešno učenje, saj povečujejo produktivnost in osredotočenost. Izkoristi jih za rahlo razgibavanje, da pospešiš krvni obtok, morda kratek sprehod.

18. Dovolj spi

Morda se ti zdi v nekem trenutku med učenjem to smiselno malce potegniti v pozne ure ali celo čez celo noč, a »all-nighterji« so bolj kot z uspehi povezani z oslabljeno kognitivno sposobnostjo in večjo občutljivostjo na stres. Zato ciljaj na zdravih sedem do devet ur spanja na noč, saj boš tako najbolj dovzeten/a za nove informacije in pripravljen/a na izzive pred tabo.

19. Izklopi internet

Družbena omrežja nikoli niso tako zanimiva kot dan pred izpitom. Zato izklopi internet oziroma, če ga potrebuješ za učenje, blokiraj strani, ki te znajo zamikati med učenjem.

20. Nadihaj se

V boju s stresom ti med izpitnim obdobjem lahko pomagajo tudi eterična olja, na primer rožmarina in sivke. Vsekakor pa ti ne bo škodil tudi svež zrak.

21. Poskusi z jogo

Ljudje, ki redno izvajajo jogo, naj bi imeli boljše kognitivne sposobnosti in boljšo koncentracijo. Čez dan – ali v idealnem primeru zjutraj – naredi nekaj pozdravov soncu, nato pa se odpravi za knjige.

22. Ugotovi, kaj ti ustreza

Nekateri se učijo zgodaj zjutraj, drugi imajo najraje nočni mir, nekateri se radi učijo v skupini, drugi se lažje osredotočajo, če so sami, nekateri imajo radi glasbo, drugi se lahko učijo le v popolni tišini. Eksperimentiraj in preizkušaj nove stvari ter tako ugotovi, kakšno učenje najbolj ustreza tebi. Na delo!

 

Študentska vadba

Objavi komentar

Tvoj email naslov ne bo objavljen v komentarjih.

Uporabljene so lahko naslednje HTML značke: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

4 × five =