10 koristi kave, ki jih ne smeš spregledati!

Kava je pravzaprav zelo zdrava. Je namreč polna antioksidantov in koristnih hranil. Raziskave kažejo, da obstaja pri rednih pivcih kave manjša verjetnost za nastanek marsikatere bolezni.

Z njo seveda ne gre pretiravati, saj preveč kofeina vodi v občutek tesnobe, panične napade, stres in slabša kakovost spanja, zato ti priporočamo, da občasno prekineš rutino in si za spremembo pripraviš čaj – na povezavi si lahko prebereš več o vrstah in njihovi pripravi. Ker ima kava tudi blag diuretični učinek, ne pozabi čez dan spiti dovolj vode. Na povezavi si preberi trike, s katerimi si lahko pomagaš pri tem, da ne pozabiš na zadostno količino življenjske tekočine.

Da bi koristi kave učinkovale kar najbolje, je pomembno, da:

  • je ne piješ prepozno v dnevu (saj ti utegne tako kratiti pomemben spanec),
  • je ne sladkaš s sladkorjem ali umetnimi sladili,
  • izbereš kvalitetno in če se le da, tudi organsko.

Namesto sladkorja ali sladil lahko kavo obogatiš s drugimi, bolj zdravimi okusi, kot sta na primer cimet (ta niža nivo holesterola, krvnega sladkorja in trigliceridov) ali kakav (ki je poln antioksidantov, zmanjšuje pa tudi tveganje za nastanek srčnih bolezni).

koristi kave

Katere so torej koristi kave?

1. Dviguje raven energije in te naredi pametnejšega/o

Po skodelici kave si manj utrujen/a in imaš več energije, to pa zato, ker vsebuje stimulant kofein, ki je najpogosteje uporabljena psihoaktivna substanca na svetu. Kofein se absorbira v kri, od tam pa potuje v možgane, kjer blokira inhibitorni nevrotransmiter, imenovan adenozin. Ko je to zgodi, se poveča količina drugih nevrotransmiterjev, kot sta noradrenalin in dopamin, kar poveča sproščanje nevronov.

Veliko raziskav kaže, da kava izboljšuje določene vrste možganskih funkcij, vključno s spominom, razpoloženjem, budnostjo, ravnjo energije, reakcijskim časom in splošno kognitivno funkcijo.

2. Lahko ti pomaga pri kurjenju maščobnih oblog

Si vedel/a, da je kofein prisoten v skoraj vseh prehranskih dopolnilih, namenjenih intenzivnemu kurjenju maščob? Gre za eno izmed zelo redkih naravnih substanc, ki imajo tovrsten učinek. Več študij namreč kaže, da lahko pospeši metabolizem za kar 3 do 11 %. Spet druge dokazujejo, da lahko kofein pospeši kurjenje maščob, in sicer pri tistih s prekomerno težo za 10 %, pri vitkih pa za kar 29 %. Precej verjetno pa je, da se ti učinki pri rednem pitju kave zmanjšajo oz. celo izginejo.

3. Lahko drastično izboljša tvojo fizično pripravljenost

Kofein stimulira živčni sistem, ki nato pošilja signale maščobnim celicam, da se razgradijo. Ko se to zgodi, se maščoba v obliki prostih maščobnih kislin sprosti v kri, zato jo telo lahko uporabi kot gorivo. Obenem kofein poveča raven epinefrina (adrenalina) v krvi, ki je zadolžen za pripravo našega telesa na fizični napor.

Kofein lahko tako izboljša fizično pripravljenost za povprečno 11-12 %, zato je smiselno spiti skodelico približno pol ure preden se odpraviš v fitnes ali na katero drugo vadbo. Še prej pa se nanjo ne pozabi prijaviti v našo aplikacijo.

4. Vsebuje pomembna hranila

Od mnogih hranilnih snovi, ki jih vsebujejo kavna zrna, jih nekaj vneseš tudi s skodelico kave. Ta vsebuje:

  • 11 % priporočenega dnevnega vnosa riboflavina (vitamina B2),
  • 6 % priporočenega dnevnega vnosa pantotenske kisline (vitamina B5),
  • 3 % priporočenega dnevnega vnosa mangana in kalija,
  • 2 % priporočenega dnevnega vnosa magnezija, niacina (vitamina B3) in tiamina (vitamina B1),
  • 1 % priporočenega dnevnega vnosa fosforja in folata.

V njej je najti tudi precej antioksidantov – po nekaterih podatkih pristaši zahodne diete s kavo vnesejo več antioksidantov kot z zelenjavo in sadjem.

koristi_kave_2

5. Zmanjšuje tveganje za nastanek sladkorne bolezni tipa 2

Sladkorna bolezen tipa 2 je pereč zdravstveni problem, ki danes zadeva kar 300 milijone ljudi. Zanjo sta značilna predvsem zvišan nivo krvnega sladkorja in odpornost na inzulin ali nezmožnost izločanja tega.

Študije kažejo, da obstaja pri pivcih kave kar 23-50 % manjša verjetnost te bolezni, pri čemer se pri eni študiji ta številka povzpne kar do 67 %. Sodeč po obširni raziskavi, ki vključuje kar 18 študij s skupno 475.922 sodelujočimi posamezniki, vsaka dnevna skodelica kave zmanjša verjetnost za nastanek diabetesa tipa 2 za 7 %.

6. Varuje pred demenco in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen je najpogostejša nevrodegenerativna bolezen, ki med drugim povzroča demenco. Za njo navadno trpijo ljudje, starejši od 65 let. Zdravilo zanjo ni znano, znanih pa je nekaj preventivnih ukrepov, in sicer zdravo prehranjevanje in redna rekreacija, pomagalo pa naj bi tudi pitje kave. Več študij namreč kaže, da obstaja pri pivcih kave kar 65 % manjše tveganje za nastanek Alzheimerjeve bolezni.

7. Zmanjšuje tveganje za nastanek Parkinsonove bolezni

Med koristi kave spada tudi varovanje tudi pred drugo najpogostejšo nevrodegenerativno boleznijo – Parkinsonovo boleznijo. Ta je posledica smrti nevronov, ki v možganih proizvajajo dopamin. Podobno kot pri Alzheimerjevi bolezni tudi za Parkinsonovo še niso odkrili zdravila, zato je toliko pomembnejša preventiva. Raziskave kažejo, da obstaja pri ljubiteljih kave kar 32-60 % manjša verjetnost za njen nastanek – ta učinek povzroča kofein, zato brezkofeinska v tem primeru ni najboljša izbira.

koristi_kave_3

8. Varuje jetra

Jetra opravljajo mnogo pomembnih funkcij, obstaja pa več bolezni, ki prvenstveno prizadenejo prav njih, kot na primer hepatitis, zamaščenost itd. Te bolezni lahko vodijo v stanje, imenovano ciroza, pri katerem so jetra v večji meri nadomeščena z brazgotinastim tkivom. A vse kaže, da kava varuje pred cirozo jeter – po nekaterih podatkih imajo ljudje, ki spijejo štiri ali več skodelic dnevno, 80% manj možnosti za to zdravstveno stanje.

9. Boljša počutje in je orožje proti depresiji

Depresija je resna duševna motnja, ki znatno zmanjša kakovost življenja. Je bolj pogosta, kot bi si človek mislil, saj ima dandanes simptome klinične depresije kar 4,1 % Američanov. V Harvardovi študiji, objavljeni leta 2011, so imele ženske, ki so spile štiri ali več skodelic kave na dan, 20 % manjše tveganje za depresijo. Spet druga raziskava s 208.424 sodelujočimi pa kaže, da je pri posameznikih, ki spijejo štiri ali več skodelic dnevno, kar 53 % manj verjetno, da bodo storili samomor.

10. Zmanjšuje verjetnost nastanka srčnih bolezni in kapi

Znano je, da kofein zvišuje krvni pritisk, a ne pretirano, poleg tega se ta učinek pri večini rednih pivcev kave ne pojavlja. Kljub temu morda ne gre pretiravati z njo, če imaš previsokega.

Študije pa ne potrjujejo mita, da kava zvišuje tveganje srčnih bolezni. Prav obratno – obstaja nekaj dokazov, da je pri ženskah, ki pijejo kavo, manj verjetnosti za nastanek bolezni srca. Nekatere študije pa kažejo tudi, da obstaja pri pivcih kave 20 % manjša verjetnost za kap.

Študentska vadba

Objavi komentar

Tvoj email naslov ne bo objavljen v komentarjih.

Uporabljene so lahko naslednje HTML značke: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

2 × two =