Je zdravo prehranjevanje v restavracijah sploh mogoče?

Faks, služba in druge obveznosti nemalokrat zapolnjujejo urnik do te mere, da človek enostavno nima časa in/ali energije še kuhati. V restavracijah pa je le včasih le malo zares zdravih opcij, še posebej če se držiš določene diete. Tu je nekaj napotkov, ki ti bodo pokazali, da zdravo prehranjevanje v restavracijah sploh ni tako zelo nemogoče.

Najprej naj opredelimo osnovo zdravega prehranjevanja, in sicer je dobro imeti v mislih dve stvari: vnašanje dovolj hranil in omejeno vnašanje ogljikovih hidratov, predvsem sladkorjev, in soli. To pa utegne biti problem, še posebej v trenutkih, ko se zdi dosegljiva le hitra prehrana. Kako zagotoviti, da boš v telo vnesel/a vse, kar potrebuje za optimalno delovanje, če se redno prehranjuješ zunaj? Je zdravo prehranjevanje v restavracijah sploh mogoče, če si študent z nizkim prihodkom ali del velike družine?

zdravo prehranjevanje v restavracjah

Telo v osnovi potrebuje gorivo in »material za gradnjo«. Brez prvega ne more normalno delovati, drugo pa je ključno za rast oz. ohranjanje mišičnega tkiva in sklepov. Zato je nujno, da prehrana vsebuje šest osnovnih sestavin: ogljikove hidrate, beljakovine, maščobe, vitamine, minerale in vodo.

Uravnavanje vnosa hrane

Ogljikove hidrate potrebuješ za energijo, beljakovine za gradnjo in obnavljanje, maščobe za zaloge energije, vitamine, minerale in vodo pa za normalno funkcioniranje. Trik je v pravem razmerju vsega naštetega. Vsak način prehrane vsebuje vsaj malo vsega, tudi tisti, ki temelji na hitri prehrani. Namesto, da se trudiš vnesti ravno prav vsake od teh sestavin, se raje osredotoči na manjše spremembe.

Osredotoči se torej na to, da organizmu zagotoviš dovolj vsega:

  • Vodo: Vedno pij dovolj tekočine. To bo pripomoglo h normalnemu delovanju organizma, kar je ob nezdravi prehrani še kako pomembno. Nasvete, kako zagotoviti, da ne pozabiš na pitje vode, si preberi tule >>>
  • Ogljikove hidrate in maščobe: Če je na tvojem jedilniku veliko ogljikovih hidratov (sladkor, riž, kruh, testenine in podobno) in obenem nekaj živalskih maščob, je pomembno, da ne vneseš več, kot je potrebno. Večje obroke jej pred vadbami, saj ti bo takrat energija prišla najbolj prav.
  • Vitamine in minerale: Ko se pojavi priložnost, si privošči kos sadja ali zelenjave. S tem boš telesu zagotovil/a potrebna mikrohranila, pa tudi nekaj beljakovin za rast in obnovo tkiv. Če se da, izbiraj jedi iz sezonskih živil.
  • Beljakovine: V idealnem primeru naj bi tvoj jedilnik vseboval meso z malo maščobe, saj je to lahko prebaviti in polno beljakovin, a če ne utegneš kuhati sam/a, bodo dobre tudi alternative, ki so med drugim tudi zelena solata in paradižniki (oboje vsebuje beljakovine). Pravzaprav vsebuje beljakovine kar lepo število vrst zelenjave: krompir, zelene paprike, koruza, zelena, kumare, korenje, brokoli in pinto fižol. Pa tudi oves in rjavi riž. Meso torej nikakor ni nujno za vnašanje primernih količin beljakovin.

Zdravo prehranjevanje v restavracijah
Zdravo prehranjevanje v restavracijah (in izven) – osnovni napotki

Jej torej kar lahko, ko lahko – pri tem pa bodi pozoren/a na količino hrane in rekreacije. Tudi tisti »napačni« obroki niso usodni, če gre za izjeme. Velike količine slabo izbranih obrokov pa hitro pripeljejo do preveč vnesenih kalorij in obenem premalo vnesenih pomembnih hranil.

Zdravo prehranjevanje v restavracijah je torej moč doseči, če se osredotočiš na raznoliko prehrano in izogibanje obrokom, ki ne vsebujejo primernih hranil. Nujno pa je seveda tudi, da ne ješ več kot je potrebno, da lahko ostaneš aktiven/a – na dni, ko se ne giblješ veliko, je dobro omejiti tudi obroke.

In ne pozabi – vsako pregreho lahko nemudoma popraviš z vadbo po želji. Na svojo najljubšo se prijavi preko naše aplikacije. 

Študentska vadba

Objavi komentar

Tvoj email naslov ne bo objavljen v komentarjih.

Uporabljene so lahko naslednje HTML značke: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

2 × 1 =