Kateri topli napitki koristijo tvoji formi in kateri ne

Temperature se vztrajno nižajo in približujejo se dnevi, ko nas bo začelo zebsti v prste. In četudi se pri rekreaciji pozimi ne spotiš toliko kot v toplejših mesecih, je zelo pomembno, da v telo vneseš dovolj tekočine – pri tem pa se ne potrebuješ omejiti na vodo in športne pijače, naj te pogrejejo topli napitki! Še več napotkov za zdravo jesen si preberi na tej povezavi >>>.

Topli napitki, ki ti dajo energijo in pospešijo okrevanje po vadbi

Vroč jabolčni mošt: ta naravno sladek napitek lahko po vadbi tvojim utrujenim mišicam povrne zaloge glikogena, vsebuje pa tudi nekaj antioksidantov, zaradi česar pripomore h njihovemu okrevanju.

Temna vroča čokolada: podobno kot mošt je tudi temna čokolada polna antioksidantov, mleko in sladkor (ki ga naj ga bo sicer čim manj) pa mišicam med okrevanjem zagotovita nekaj beljakovin in ogljikovih hidratov. Le pazi, naj bo narejena s čim temnejšo čokolado in čim manj dodanega sladkorja.

Kava: ta še vedno velja za eno najboljših sredstev za dvigovanje ravni energije. Pred vadbo spij skodelico ali dve in pusti kofeinu, da naredi svoje, pri tem pa ne pozabi, da se nanj vsako telo odziva malce drugače – nekateri lahko po skodelici kave mirno zaspijo, lahko drugim povzroča težave pri tem. Zato, če nisi vajen/a pitja kave, najprej preizkusi, kako deluje nate in se izogni nevšečnostim. Več o kavi in njenih učinkih si preberi na >>>.

topli_napitki_1

Zeleni čaj: kofein ti lahko pomaga pri izgubi telesne teže. Poleg tega naj bi h hujšanju pripomogli tudi katehini, ki jih je najti v zelenem čaju. Če ste med tistimi, ki bi želeli izoblikovali telo ali ne, pa je zeleni čaj odličen vir antioksidantov krepi imunski sistem in deluje razstrupljevalno (kar je še posebej koristno po jesenskih in zimskih praznikih). Privošči si torej vročo skodelico napitka brez kalorij pred ali po vadbi, če pa se po rekreaciji odpraviš na delo, pa bo tudi tam pripomogel h tvoji koncentraciji.

Ingverjev čaj: približno 50 odstotkov atletov (po neki raziskavi kar 80 odstotkov maratoncev) ima med treniranjem prebavne težave. S skodelico ingverjevega čaja pred ali po teku lahko zmanjšaš verjetnost krčev, slabosti in ostalih nevšečnosti. Čaj z značilnim okusom te bo pogrel, ker ne vsebuje kofeina pa je primeren tudi za pitje po vadbah pred spanjem.

Topli napitki, ki poslabšajo učinkovitost tvoje vadbe

Obstajajo seveda tudi taki topli napitki, ki se jim je po vadbi morda bolje izogibati – če ne drugega zaradi njihove visoke kaloričnosti, ki lahko izniči tvoj trud, če se giblješ med drugim tudi z željo izgubiti kakšen kilogram.

topli_napitki_2

Kuhano vino: vroče, sladko vino je sicer izjemno okusno, a ti lahko, ker je bolj pitno od običajnega, hitro povzroči jutranje preglavice, začinjene z okusom po slabi vesti zaradi precej velikih količin zaužitega sladkorja.

Topli napitki s karamelo in stepeno smetano: koristni učinki prav vsakega vroč napitek, naj bo to espresso ali topel mošt, se izničijo, če mu dodaš karamelo in/ali stepeno sladko smetano –to namreč napitek spremeni v kalorično bombo.

Jajčna krema ter topli mlečni napitki (chai, pumpkin spice, peppermint, gingerbread latte…): ti so polni sladkorja, umetnih arom in nezdravih maščob, z enim takšnim napitkom vneseš več kalorij, kot bi si mislil/a.

Študentska vadba

Objavi komentar

Tvoj email naslov ne bo objavljen v komentarjih.

Uporabljene so lahko naslednje HTML značke: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

eleven − eight =