Naravna krepitev odpornosti za zimske dni

Zima je sezona virusov in bakterij, ki s seboj prinašajo številne nadležne bolezni. Namesto da se z njimi ubadamo, jih je boljše »zatreti v kali«. Za vas smo zbrali 5 nasvetov, kako se jim izogniti na naraven način, brez vnosa sumljivih (in dragih) zdravil, ki za povrh vsega še ogrožajo naše zdravje.

5 nasvetov za krepitev odpornosti:

1. Prehrana

Po poletju, ko se naš imunski sistem precej oslabi, ga je treba učvrstiti in pripraviti na zimo. Eden ključnih členov v izogib smrkanju, kašljanju in ostalim simptomom virusnih bolezni je tudi hrana. Nanjo moramo paziti vsak dan. Naj bo uravnotežena in brez t. i. fast fooda.
Za odpornost je potreben:

  • vitamin C (kivi, citrusi, zelena paprika …),
  • antioksidanti (sadje, zelenjava, temna čokolada …),
  • proteini (ribe, morski sadeži, mlečni izdelki …).

Proteine lahko dobimo tudi z mesom, a se je bolje izogibati mastnim in predelanim oblikam. Zelo priporočljivo je denimo puranovo meso, ki kot glavni vir cinka dobro vpliva na delovanje priželjca, za imunski sistem ključnega organa.

Odpornost čvrsti tudi ingver, recept za »čarobni napoj« najdete na povezavi.

Krepitev odpornosti

2. Stres

Eden glavnih vzrokov za imunsko šibkost je tudi preobremenjenost. Če se le da, se stresu izogibajte oziroma ga imejte pod nadzorom, vašemu telesu namreč škoduje tudi na drugih področjih. V kolikor ga ne morete nadzirati, si je bolje vzeti nekaj dni dopusta in se »resetirati«. Verjemite, telo vam bo hvaležno.

3. Šport

Naj vam čas ne bo izgovor, vzemite si vsaj pol ure na dan za tek ali hojo v naravi. Telovadba dokazano možnosti za prehlad prepolovi. Poleg tega nas šport na prostem obogati z vitaminom D, ki je iz sončnih žarkov neprimerno bolj primeren za telo kot iz solarijev. Seveda lahko rekreacijo povežemo tudi s prejšnjim odstavkom – je idealen pripomoček za blaženje stresa.

4. Spanec

Tudi spanec je pomemben dejavnik pri imunskem sistemu. Znanstveniki pravijo, da je treba spati vsaj 8 ur dnevno. Če se le da, se v posteljo odpravite že pred polnočjo, do tedaj je spanec bojda vreden dvojno. Pomembno je tudi, da imamo bioritem urejen. Budilka in ura spanca naj bosta približno uravnani 7 dni na teden, ne da čez vikend nadoknadite izgubljeno od ponedeljka do petka.

Krepitev odpornosti

5. Kako je s hujšanjem?

Raznoraznim oblikam uravnavanja telesne teže se je pred zimo bolje izogibati. Neuravnotežena prehrana namreč virusom in bakterijam olajša pot v telo. Tako podhranjeni kot tisti s čezmerno telesno težo so boleznim načeloma bolj podvrženi, a uravnavanje bo vašo dovzetnost še povečalo, sploh če boste uporabljali še prehranske dodatke.

Študentska vadba

Objavi komentar

Tvoj email naslov ne bo objavljen v komentarjih.

Uporabljene so lahko naslednje HTML značke: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

6 − two =